روش بازیافت ضایعات برنج | مراحل بازیافت ضایعات برنج

روش بازیافت ضایعات برنج

روش بازیافت ضایعات برنج | مراحل بازیافت ضایعات برنج

به گزارش سایت خریدار ضایعات در تهران ۹۰٪ از فلزات برنج بازیافت می‌شوند، چون فلز برنج خاصیت مغناطیسی کمی دارد و به راحتی می‌توان آن را از فلزاتی که معمولاً با آن‌ها مخلوط می‌شود جدا کرد. بدین ترتیب برنج جدا شده را دوباره بازیافت می‌کنند.برای خواندن روش بازیافت ضایعات برنج به ادامه مطلب بروید.

روش بازیافت ضایعات برنج

مراحل بازیافت ضایعات برنج

بازیافت این گونه فلزات باید مراحلی را طی نمایند که عبارتند از:

گردآوری ضایعات فلز برنج

غالبا از منابع مختلفی از قبیل ضایعات خانگی، ضایعات صنعتی و پسماندهای تولیدات فلزی تامین می شود. این ضایعات پس از خرید به به انبارهای بزرگ منتقل شده و انباشته می شوند.

طبقه بندی و جدا کردن قطعات فلزی

در این مرحله هم به صورت دستی و هم مکانیزه اجزای قطعات مختلف فلزی تمیزکاری و جداسازی می شوند. البته سنسورها و آهن ربا نیز در پاکسازی فلزات نقش اساسی دارند و به این روند سرعت بیشتری می دهند.

خردایش و پردازش

در این مرحله از بازیافت ضایعات برنجی این ضایعات خرد و از هم جدا شده تا فرایند ذوب ضایعات با سهولت و سرعت بیشتری انجام گیرد.

فرایند خرید ضایعات برنجی و جمع آوری فلزات به دلیل ارزش بالای ضایعات نسبت به سایر مواد متفاوت است. به همین ترتیب، بیشتر از آنکه به محل دفن زباله فرستاده شود، در میادین اوراق فروخته می‌شود.

بزرگترین منابع ضایعات فلز، وسایل نقلیه قراضه است. منابع دیگر شامل سازه های بزرگ فولادی، مسیرهای ریلی، کشتی‌ها، تجهیزات کشاورزی و البته ضایعات خانگی است. همچنین قراضه ­هایی که در جریان تولید محصول جدید ایجاد می‌شود، نیمی‌از عرضه قراضه آهنی را به خود اختصاص می‌دهد.

ذوب فلز در بازیافت ضایعات

برای هر یک از ضایعات فلزی کوره های مخصوصی در نظر گرفته شده است که به نسبت فلزات دارای درجات حرارت مختلفی هستند از همین رو فلز برنج نیز برای ذوب شدن دارای کوره مخصوصی بوده که پس از پردازش و خرد کردن به این کوره ها جهت ذوب و قالب ریزی منتقل می شوند.

تصفیه

یکی دیگر از مراحل بازیافت ضایعات برنجی خالص سازی آن است که توسط الکترولیز یا برقکافت انجام می گیرد.

خنک سازی و حمل فلز

پس از خالص سازی فلز آن را به شکل میله هایی قالب ریزی کرده و در اختیار کارخانه ها و تولیدکنندگان مختلف قرار می گیرند تا در پایان زمانی که غیر قابل استفاده می شوند دوباره در فرایند بازیافت ضایعات برنجی قرار گرفته و بازتولید شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *