گرم شدن کره زمین و مسئولیت ما

مسئله گرم شدن کره زمین

گرم شدن کره زمین

به گفته دانشمندان ، گرم شدن کره زمین یکی از خطراتی است که زندگی کره زمین را تهدید می کند. با تشدید گرم شدن کره زمین ، یخچال ها در حال ذوب شدن هستند. سطح آب دریا و اقیانوس در حال افزایش است. جنگلها و مراتع از بین رفته و جان نه تنها انسانها بلکه همه گونه ها در معرض تهدید است.

عصر مدرن دستاوردهای بسیاری داشته و زندگی بشر را تسهیل کرده است. اما از طرف دیگر آسیب های زیادی به محیط زیست وارد کرده است که برخی از آنها جبران ناپذیر است. نیاز دارد که هر انسانی نسبت به بدن حساس باشد و احساس کند. مسئول شاید در وهله اول برای شما ، کلمات دوستدار محیط زیست و دوستانه تجمل گرایی برای افراد بدون درد و افرادی که نگرانی مالی ندارند. نگویید کسی که از نان ناراحت است دیگر به این چیزها فکر نمی کند. اما این مسئله آنقدر جدی است که رفتار مسئولانه ای را از همه انسانها می طلبد زیرا زندگی کل زمین در خطر است.

گرم شدن کره زمین این مسئله جهانی

راهکار مقابله با گرم شدن کره زمین

اهمیت بازیافت

اهمیت بازیافت ، تعمیر و استفاده مجدد از زباله تأثیر بسزایی در کاهش گرم شدن کره زمین دارد. زیرا در کاهش گازهای گلخانه ای بسیار موثر است. ضایعات فلزات ، تجهیزات الکترونیکی ، کاغذ ، باتری ، ظروف نوشیدنی و سایر کالاهای قابل بازیافت باید از نظر علمی تفکیک و بازیافت شوند. شرکت آلپرت ضایعات در زمینه خریدار ضایعات در تهران در خدمت فروشندگاه ضایعات میباشد.

صرفه جویی انرژی

استفاده از محصولات و لوازم مصرفی کمتر را می توان با برچسب انرژی که روی آنها چسبانده شده تشخیص داد.

تلویزیون ، ماشین لباسشویی ، لوازم آشپزخانه و … معمولاً دائماً از برق استفاده می کنند. توجه زیادی به این مسئله ندارند که اگر به محض اتمام کار لوازم را از برق بکشید ، در مصرف برق صرفه جویی می شود.
لامپ های کم مصرف و LED ها نسبت به لامپ های معمولی 80 تا 90 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند و نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی دارند.

اهمیت بازیافت

عایق بندی خانه ها

معمولاً سیستم گرمایشی و سرمایشی منبع اتلاف انرژی است. زیرا آب بندی درب و پنجره ها به خوبی انجام نشده است و عایق کاری کارآمد نیست و این امر باعث فرسایش تجهیزات گرمایشی و سرمایشی می شود و همچنین باعث افزایش مصرف انرژی می شود.

 

کاهش مصرف مواد پلاستیکی یکبار مصرف

استفاده از مواد یکبار مصرف آسان و کم هزینه است. اما در طولانی مدت صدمات زیادی به محیط زیست و زندگی هر فرد وارد می کند. مصرف اینگونه محصولات را تا حد ممکن به حداقل برسانید.

 تبلیغات و فرهنگ سازی

این قسمت بسیار مهمی است و وظیفه تک تک شهروندان است. نباید منتظر ادارات دولتی باشیم . بلکه هر شخص باید از خود شروع کند و اطرافیان خود را از خطرات گرم شدن کره زمین آگاه کند. به ویژه برای کودکان و نسل بعدی ، هرچه این فرهنگ سازی بیشتر و عمیق تر انجام شود ، تأثیر آن بیشتر و بلند مدت است. با این کار مقداری از وقت خود را در شبکه های اجتماعی بگذرانید.

با اجرای استراتژی های مقابله با گرم شدن کره زمین ، بیایید هم اکنون گامی در جهت زیباسازی محیط زندگی و محیط زیست خود برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *