روش های بازیافت فلزات با دستگاه

بازیافت فلزات

بازیافت فلزات

فولاد یکی از پرکاربردترین فلزات در جهان است ، بنابراین بازیافت قراضه می تواند بسیار مهم باشد. توانایی جداسازی فلزات از سایر زباله های غیرفلزی وجود دارد ، اما این مقاله درمورد نحوه بازیافت فلزات است. شرکت خریدار ضایعات آهن آلپرت در خدمت مشتریان عزیز میباشد.

با توجه به اینکه قراضه به عنوان مهمترین ماده اولیه فولاد قراضه نامیده می شود ، عملیات بازیافت فلزات توسط دستگاههای پرس و خرد کردن انجام می شود. برای فروش تمام قراضه خود می توانید با شماره مرتضی حسین پور 09125876456 تماس بگیرید . علاوه بر دانستن قیمت آهن و قراضه ، آن را با بالاترین قیمت بفروشید.

بازیافت فلزات به چه روش هایی انجام می شود

برای کاهش حجم ضایعات فلزی از دستگاه های پرس و خردکن استفاده می شود تا حجم ضایعات کاهش یابد و با فشردگی بالا باشد تا حمل و نقل ضایعات فلزی به راحتی صورت گیرد.

دستگاه پرس ها

امروز به دلیل تولید زیاد ٖآهن آلات بخشی عظیمی از آٰنها بعد از مدتی دیگر قابل استفاده نیستند به عبارتی تبدیل به قراضه ی آهن میشوند که به آنها ضایعات گفته میشود. ضایعات آهن نیاز به فرایند هایی مانند :تغییر شکل و اندازه دارند که ما برای این کار از دستگاه پرس ضایعات آهن استفاده میکنیم.

دستگاه پرس به ماشینی گفته میشود که عمل تغییر شکل و پرس کردن ضایعات آهن را بدون براده برداری انجام میدهد.

انواع پرس ها:

پرس های عدل بندی– از این دستگاه ها برای فشرده سازی ضایعات سبک مانند قوطی ، سیم ، ورق های فولادی و … استفاده می شود. این دستگاه به صورت تجاری با چرخه سریع و فشرده سازی بالا در دسترس است. این دستگاه تمام ضایعات فلزات سبک را به مکعب های 25 سانتی متر یا 80 سانتی متر تبدیل می کند.

در مدل دستگاه پرس سه طرفه ، فشرده سازی آهن بیش از 3 تن در هر متر مکعب است.

دستگاه پرس خودرو– این دستگاه پرس برای فشرده سازی و کاهش حجم بدنه خودروهای فرسوده استفاده می شود.

دستگاه پرس بریکت– جزو دستگاه های پرس است که تمامی براده های آهن در قالب های استوانه ای بیرون می دهد.

دستگاه پرس بریکتدستگاه پرس و گیوتین- از پرس و گیوتین عمدتا در کشورهای تولید کننده فولاد استفاده می شود. عملکرد دستگاه به گونه ای است که ضایعات آهن را تا حد ممکن فشرده می کند و سپس توسط نیروی برش تیغه گیوتین خرد می شود. فشرده سازی دستگاه از 0.8 به 1 تن در هر متر مکعب می رسد.

دستگاه پرس گیوتیندستگاه های خردکن- دستگاه خرد کن بیشتر در خط تولید کارخانه ها عمل می کند و باعث می شود که به راحتی تمامی ضایعات فلزی و غیرفلزی در آن قرار گیرد. این دستگاه خرد کن فشردگی ۱ تا ۱٫۶ تن بر مترمکعب را دارد و قابلیت جدا کردن ناخالصی ها و خالصی ها را به صورت کامل دارد.

دستگاه خردکنمنابع جمع آوری ضایعات فلزی

منابع ضایعات آهن متفاوت است و ممکن است از خودروهای فرسوده، ضایعات خانگی، ضایعات کارخانجات و ضایعات نظامی جمع آوری شود. که برای کاهش حجم ضایعات آهن کافیست از دستگاه های پرس کن و خردکن استفاده کنید.