تفاوت نبشی و سپری | مزیت های نبشی و سپری

تفاوت نبشی و سپری

مهمترین تفاوت نبشی و سپری که منجر به تفاوت در خصوصیات و کاربردهای آنها شده است ، ظاهر مقطعی این دو نوع محصول است. این گوشه از دو قسمت عمود بر یکدیگر به شکل حرف L. تشکیل شده است در حالی که یک سپر از مقطع عمود بر صفحه ای به شکل حرف T ساخته شده است. شرکت آلپرت ضایعات بهترین خریدار ضایعات در تهران میباشد.

تفاوت نبشی و سپری

تفاوت های نبشی و سپری

تفاوت های نبشی و سپری تاکنون با ارقام فنی و ظاهری هر یک از این محصولات آشنا شدیم. ما می دانیم که زاویه ها و سپرها به دو روش پرس و پارچه تولید می شوند و برای ایجاد اتصالات در سازه های ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. به تکه های خرد شده هر دو نوع محصولات ، نیش نیز گفته می شود. اما این دو محصول از نظر ظاهری و مشخصات فنی و مکانیکی تفاوت های مهمی دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
تفاوت های نبشی و سپری
تفاوت های نبشی و سپری

 

مهم‌ترین تفاوت میان نبشی و سپری

مهم‌ترین تفاوت میان نبشی و سپری آنچه باعث تفاوت در خصوصیات و کاربردهای آنها شده است ، ظاهر مقطع این دو نوع محصول است. گوشه ای از دو بخش عمود بر یکدیگر به شکل حرف L تشکیل شده است در حالی که یک سپر از یک مقطع عمود بر یک صفحه به شکل حرف T ساخته شده است. همچنین گوشه ای به دو نوع بال های مساوی و بال های نابرابر تقسیم می شود. با توجه به اندازه بالها به یکدیگر. در حالی که پروفیل اسپلیت با توجه به اندازه دیواره های محصول به دو نوع لبه تیز و لبه گرد تقسیم می شود. همانطور که گفته شد ، ضخامت سپر بین 0.9 تا 2.5 میلی متر است که کمتر از ضخامت گوشه است ، که در محدوده 2 تا 5 است. همچنین می توان گوشه را از مواد گالوانیزه ساخته شده ، که در محیط های اکسید کننده و خورنده استفاده می شود. اما یک سپر نمی تواند چنین جنسی داشته باشد. تفاوت های دیگر گوشه و سپر شامل تفاوت در نحوه نامگذاری آنها است.

تفاوت‌های فنی و مکانیکی نبشی و سپری

تفاوت‌های فنی و مکانیکی نبشی و سپری این دو محصول نیز بسیار مهم است. در ادامه به شرح این موارد می‌پردازیم:
  • مقاومت و قابلیت خمش سپری و نبشی متفاوت است. پروفیل سپری با توجه به ساختار مکانیکی، نسبت به پروفیل نبشی دارای سختی بیشتر و خمش‌پذیری کمتری است.
  • سپری در مواردی که نیاز به اتصال قوی‌تری باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. (هر چند در این موارد می‌توان از با اتصال دو نبشی به یکدیگر نیز پایه قوی‌تری ایجاد کرد.)
  • با توجه به نوع کاربرد و مقاومت مورد نیاز، نبشی می‌تواند به صورت دوبل مورد استفاده قرار بگیرد. در حالی که برای سپری چنین امکانی وجود ندارد.
  • تقسیم‌بندی نبشی به دو نوع بال مساوی و نامساوی منجر به تنوع و کاربردهای گسترده‌تری نسبت به سپری شده است.
  • سپری با توجه به ساختار مکانیکی، در جایگاه‌های میانی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا شرایط برای استفاده از هر دو وجه آن مهیا باشد. در حالی که نبشی اغلب در زوایا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت‌های کاربردی نبشی و سپری

تفاوت‌های کاربردی نبشی و سپری پروفیل های فلزی کاربردهای مختلفی در انواع مختلف گوشه ها ، محافظ ها و گل میخ ها دارند. اگرچه از هر دو زاویه و سپر برای ساخت اتصالات در سازه های فلزی استفاده می شود ، اما تفاوت در ساختار ظاهری آنها منجر به استفاده از آنها در قسمت های مختلف یک سازه شده است. از سپر به دلیل داشتن یک ساختار دو طرفه در اتصالات میانی استفاده می شود و منجر به اتصالات دو طرفه می شود. اما زاویه باعث می شود که اتصالات زاویه دار یا عمود بر یکدیگر باشند. گوشه گالوانیزه در صورت مرطوب بودن محیط می تواند مورد استفاده قرار گیرد و شرایط برای خوردگی محصولات فلزی مناسب باشد. در صورت نیاز به مقاومت بیشتر در اتصال ، استفاده از سپر توصیه می شود. با این حال ، این برنامه همچنین با اتصال دو گوشه به یکدیگر به صورت دوتایی قابل انجام است.